Pozorování rostlin
V hodinách přírodovědy jsme s dětmi ze 4. třídy zkoumali vliv kyselých dešťů na rostliny. Při spalování různých látek (např. uhlí nebo benzinu v automobilech) vznikají látky, které v ovzduší reagují s vodní párou.
Vzniká tak kyselý déšť, který nepříznivě působí na rostliny. Děti si přinesly svoje rostlinky a část z nich jsme před podzimními prázdninami zalili vodou s octem, napodobili jsme tak působení kyselého deště. Když přišly děti po prázdninách do školy, hned ráno nedočkavě běžely k polici s našimi pokusnými rostlinkami. Zjistily, že ty rostliny, které zalily vodou s octem, nevypadaly příliš dobře, měly povadlé a bledé listy.
Vysvětlili jsme si, proč se tak stalo a rozběhla se dlouhá diskuze o tom, jak vyřešit znečišťování životního prostředí kyselými dešti. Děti navrhovaly například jezdit na koních, na kolech, nebo chodit pěšky, dostali jsme se dokonce i k problematice používání elektromobilů.
Foto zde.
Přidáno 2. 11. 2022, autor: Dana Sochorková