Učení se vztahu k přírodě ve druhé a třetí třídě

Na začátku října jsme si ve škole četli několik hezkých příběhů o přírodě. Zaujaly nás úryvky o jablkách, stromech a ježcích.
Učení se vztahu k přírodě ve druhé a třetí třídě

Po přečtení jsme si povídali o různých odrůdách jablek, jejich tvarech, chuti, cukernatosti, obsahu vody. Vzpomněli jsme si i na loňské pokusy z prvouky, kdy jsme zkoumali obsah vody v ovoci a zelenině. Děti se dozvěděly také o chorobách jabloní, péči o ovocné stromy, užitku jabloní a skladovatelnosti jablek. Druhý den každý přinesl jablko, které měl doma. Znovu jsme je nejdříve pozorovali, ale následně také ochutnávali. Některá jablka byla šťavnatá, jiná sladká, trpká, malá, velká, červená, barevná, strupovitá, zvonková, zralá, nezralá. Tudíž jsme si procvičili i vlastnosti - přídavná jména. Nakonec přes asociaci s ježkem, který má na obrázcích často jablko, jsme se při vývtarné výchově věnovali tvorbě ježečka z brambor a šípku. Vznikly nádherné práce. Žáci si přes podané informace uvědomují, že vztah a láska k přírodě je důležitá. Nelze přírodě jen brát, ale také dávat. Bereme si z ní klid, potravu, čerstvý vzduch, stín a mnoho dalšího. Ale také jí musíme péči vracet. Obděláváním půdy, přirozeným hnojením, péčí o zahradu, tříděním odpadu, šetřením ovzduší - třeba tak, že do školy budeme chodit pěšky, pokud to půjde. 

Podívejte se  na naše foto - zde.

Přidáno 24. 11. 2020, autor: Dana Sochorková

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru

Kdypak nám zvoní?
1. hodina 7.40 - 8.25
2. hodina 8.40 - 9.25
3. hodina 9.35 - 10.20
4. hodina 10.30 - 11.15
Pol. přestávka 11.15 - 12.05
6. hodina 12.05 - 12.50
7. hodina 13.00 - 13.45
8. hodina 13.55 - 14.40

 


 

 

TOPlist